Californien i autocamper / motorhome

10 okt

Min autocampertur fra San Francisco til Las Vegas gennem Californien og Nevada var kun på en uge. Det kunne lade sige gøre, men det var langt fra nok. Jeg kunne godt bruge 14 dage på den tur, men det var tiden jeg havde. Alligevel fik jeg set og oplevet rigtigt meget…
Autocamper rejsen begyndte fredag den 1. oktober i San Francisco og sluttede i Las Vegas lørdag den 9. oktober og jeg var tilbage i DK søndag den 10. oktober.
Jeg kørte i autocamperen 1.000 miles, hvilet svarer til 1.600 km. Sådan et autocamper kan være tørstig efter benzin, men så er det godt, at benzinen koster under det halve af prisen hjemme i Danmark.

Benzinpriser undervejs
Lige vest for Yosemite NP 4,03$/Gallon
Kings Canyon 2,93$/Gallon
Lone Pine 3,29$/Gallon
Panamint Springs, Death Valley 4,24$/Gallon
Shoeshone 4,14$/Gallon
Pahrump, NV 2,80$/Gallon

National Park Pas for et år kostede 80$ og giver ubegrænset adgang til alle amerikanske nationalparker. Campingpladser kostede mellem 12$ og 35$.

Autocamperrejser i USA

Arby og mig

Jeg skal af sted igen. Igen rejser jeg til USA. Og igen må det gerne være i motorhome. Det giver mulighed for at komme tæt på naturen, tid på campingpladserne og jeg kan selv bestemme, hvornår jeg spiser ude på restaurant. Motorhomerejser i USA er den ultimative frihed og indbegrebet af den amerikanske drøm om at være fri som fuglen.

Skriv en kommentar